Inte ens ung och

Jag blundar och fantiserar om att jag står framför en viss person. Jag för mina händer under tischan och drar dem sakta uppåt längs kroppen. Jag får av tröjan, lägger kinden mot hans bröstkorg och njuter av att bara stå nära. Utöver alla andra känslor upplever jag frid. Känner att jag är just där jag ska vara, just då.

Hur får man sina fantasier att bli det minsta verklighetsförankrade och inte helt befriade från allt förnuft?

Mina drömmar står som blommor i asfalten.

26 tankar på “Inte ens ung och

      • Du låter som BoB…

        Var sjuk och må dåligt då tills du tröttnar på det… vem kan hindra dig?
        Styggt, men du bad om det 😉

        Jag tror inte du mår så dåligt trots allt, eller har jag fel?

        • Jag borde hindra mig.

          Jag är allt starkare än somliga tror. Den där tonen skrämmer mig inte alls. Ge mig bara – jag tål det. 🙂

          Nej jag är ju i grund och botten en sådan där ytlig gladskit, men den där osunda hangup:en på killar som är ointresserade av mig skulle jag gärna vilja bli av med.

  1. fantasi och sjuka tankar går inte hand i hand…. självklart kan man styra sina tankar, det är liksom i stort sett vad KBT går ut på ….

    Tänker på att det alltid är nått folk går och längtar efter, kärlek, jobb, pengar … och ändå verkar dom inte nöjda dom som har allt heller….

  2. Med fantasi kan man komma längre än med förnuft, inte sant? Jag förstår inte riktigt hur du menar – menar du att du vill att din fantasi ska bli sann eller?

    • Den där präktiga tråkiga hjärnan hindrar mig från att göra det ”jag” vill. Den invänder att jag kommer att ångra mig, känna mig billig, få dålig karma osv. Och den har säkert rätt, men…

      Det är tur att han ändå har tröttnat för hjärnan skulle inte kunna stå emot både honom och resten av mig. Gud så schizat det här blev! Ha ha. Sorry Cathrin. 😀

  3. Kan o kan, men ett begrepp i det är att lära sig tänka rätt och styra sina tankar och handlingar på ett bättre sätt 🙂 med hjälp av affirmationer, men det är nog flum i din värld va? 🙂
    ”AffirmationFrån Wikipedia
    Affirmation (av latin affirmatio, ’försäkran’) är i nyandliga rörelser positivt färgade fraser som upprepas i tal och skrift i syfte att förbättra sin livssituation. Affirmationer utgår från tanken att man själv skapar sin verklighet och att ens tankar är det som orsakat ens nuvarande situation. I extrema åskådningar tros affirmationer till och med kunna göra människor rika.

    Exempel på en affirmation [redigera]Jag, Karl, är lycklig och tillfredsställd med mig själv. Jag har ett kärleksfullt och harmoniskt förhållande med Pamela. Vi är lyckliga med varandra och känner oss trygga i vår relation. Vi känner verkligen att vi älskar varandra. Allt detta sker genom den plan som livet har för oss båda och allt är för vårt eget bästa.
    Hämtad från ”http://sv.wikipedia.org/wiki/Affirmation”

    • Vadå flum? Jag som läser horoskop är bosatt i glashuset.

      Fast jag försökte just det där i mitt äktenskap och det finns gränser för hur mycket man kan lura sig själv. För att fortsätta mitt dualistiska synsätt på psyke och soma: Jag tänkte precis som i ditt exempel – och resten av kroppen tittade skeptiskt på och började sedan skratta gott.

      Nu tänker jag: Aja baja, omoraliskt och onyttigt (som en knarkare med en sil eller en tjockis som ser på en bakelse) och resten av mig svarar: men åh så gott, ge hit för fan! Hjärtat värms av ömhet och famnen skriker efter honom; min drog och chokladbit.

      Här står jag med min överflödiga kärlek och väntar på att den ska försvinna eller överföras på ett lämpligare offer. Jag har verkligen peppat mig själv till att glömma dummern. Jag inser att det är fullständigt obesvarat, kört och aldrig ens skulle ha varit möjligt och hur patetisk jag är, men jag kan olyckligtvis inte förmå mig att affirmera bort honom. Kanske skulle ta en kurs?

      • Jo, men då tänkte du inte det du ville, du var klar där !!! Min affirmation tror att du ska lägga din profil på en dejtingsida, du lär känna folk bättre där först, sen kanske det inte blir första bästa du dyker på 🙂 … jag har talas om många par som träffats på nätet, och när man lär känna varann genom att skriva först, så vet man om det är en vettig person som inte bara är ute efter ”ligga”… fast, å andra sidan är det ju det du vill 🙂

Lämna en kommentar